Prečo je užitočné objednať si facilitátora – odborníka na vedenie procesu?
Nezávislý facilitátor stráži štruktúru stretnutia, sleduje dohodnuté ciele a je dôsledný formulovaní výstupov. Ak chceme, aby stretnutie bolo užitočné, kolegovia a zamestnanci by mali odchádzať s úlohami, ktoré majú splniť do stanoveného termínu. Facilitátor overuje, či účastníci rozumejú priebehu stretnutia a svojim úlohám, motivuje ich k diskusii, podporuje tvorbu jasných akčných plánov. Šetrí tým čas.
Užitočnosť externého facilitátora
Preto, aby boli porady kratšie a ľudia efektívnejší. Aby prispievali do diskusie a podieľali sa na vytyčovaní ďalších úloh. Keď sú vaše porady a stretnutia dlhé a neefektívne, ľudia berú ľahostajne svoje pracovné nasadenie.
Kto je facilitátor?
Facilitátor má profesionálne vzdelanie a výcvik, ako viesť efektívne stretnutie skupiny. Vie zabezpečiť, aby všetci účastníci spoločne pracovali na témach stretnutia. Na základe cieľov pripraví program, ako aj zber a prezentovanie informácií, triedenie vstupov či rozhodovanie v skupine. Vedie skupinu v diskusii k výstupom, ktoré budú efektívne zohľadňovať vytýčené projekty, či potreby tímu alebo skupiny.
Facilitátorky:
Bližšie o aktuálnych cenách facilitácii na mieru pre Vašu organizáciu najdete TU.
Referencie od účastníkov:
„V mene celého výboru sa chcem ešte raz poďakovať zavčerajšie vedenie stretnutia. Bolo to výborne naplánované azvládnuté a veľmi sa tešíme, že sme mohlispolupracovať. Verím, že to nebolo poslednýkrát.“ Ivana Kohutková, členka výkonného výboru platformy Hlas občianskych organizácií
„Vďaka za facilitáciu a aj za sumarizáciu, ktorú sme použili na porade a celé sme to uzavreli. Osobne to považujem za neuveriteľne dôležitý celý proces a definitívne môžem potvrdiť, že nebyť vašeho citlivého prístupu, asi by sme stále hasili emočné napätie.“ Maroš Chmelík, riaditeľ Centra komunitného organizovania Banská Bystrica
Chcete vedieť viac? Napíšte nám